Home Philanews 01-2018

21 Voorverkoop: Zaterdag 10 maart 2018 van 10u tot 15u op het volgende adres: Gemeen- telijke feestzaal Zellik, Noorderlaan 7 (naast politiekantoor), 1731 Zellik. CODE: 31098 CODE: 31006 Afstempeling uitgiftedatum: Maandag 12 maart 2018 van 10u tot 13u en van 14u tot 17u in de Filaboetiek Brussel - De Brouckère, Anspachlaan 1, 1000 Brussel. 20 jaar Child Focus: “Je bent niet alleen” Kenmerken: Thema: in de loop van 2018 viert Child Focus, Stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen, haar 20-jarig bestaan (31/3/2018). Postzegel: silhouet van een kind Vel: vermelding van het Europese noodnummer voor vermiste kinderen en logo van Child Focus Tekening en Lay-out : Dorien Wendelen / These Days Waarde van de postzegels: Prijs van het vel: € 7,40* Formaat van de postzegels: 30 mm x 40 mm Formaat van het vel: 173 mm x 127 mm Indeling van het vel: 10 postzegels Unieke oplage: 21.714 vellen Papier: gegomd wit FSC Tanding: 11 ½ Drukprocedé: offset Repro & druk: bpost Philately & Stamps Printing UITGIFTEDATUM {12/03/2018} 20 jaar Child Focus Code: 31098 *Zie pagina 2 GELIMITEERDE POSTZEGELUITGIFTEN Kent u de ‘six degrees of separation’-theorie die zegt dat iedereen in de wereld slechts zes mensen van elkaar verwijderd is? Deze theorie vormde de inspiratie voor de campagne van Child Focus ter gelegenheid van de Dag van de Vermiste Kinderen 2017. Het campagnebeeld inspireerde de bpost-uitgifte die het 20-jarig bestaan van Child Focus in de kijker zet. 20 jaar Child Focus Je bent niet alleen Gelimiteerde postzegeluitgifte 7 De uitgifte werd ontworpen door Dorien Wendelen, print en brand de- signer bij communicatiebureau These Days, het bureau van Child Focus. “De postzegel werkt verder op de cam- pagne van Child Focus, gelanceerd op de Dag van de Vermiste Kinderen op 25 mei 2017. De boodschap die Child Focus wilde meegeven was duidelijk: het heeft wel degelijk zin om op sociale media de oproepen van Child Focus te delen met uw netwerk.” Dorien Wendelen: “Het silhouet van het kinderhoofdje dat onderaan de poster staat wordt herhaald op de postzegel. Het silhouet sluit aan bij de boodschap ‘Je bent niet alleen’. Deze boodschap van hoop resoneert in het beeld: enerzijds zien we een silhouet van een hoofdje dat verwijst naar het vermiste kind. Tegelijk geeft dat silhouet de hoopvolle boodschap mee dat het opnieuw kan worden ingevuld. Het beeld is ontstaan door veel te experimenteren: met verschillende papiersoorten, door te spelen met licht en zachte schaduwen. Ik heb het hoofdje opgebouwd uit verschillende papierlagen. Op die manier krijgt het silhouet een echt 3D-gevoel.” Child Focus, Dorien en bpost kozen snel voor dit beeld. “De combinatie van het hoofdje met de websitelink van Child Focus maakt de boodschap meteen duidelijk. Bovendien is het beeld suggestief genoeg om er uw eigen invulling aan te geven.” Het was Doriens eerste ontwerp voor een postzegel. “Ondanks het kleine formaat ging het ontwerpen vrij vanzelf. De keuze van het beeld was snel gemaakt, en door het sober te houden bleef de boodschap duidelijk. De eenvoudige vormgeving houdt het ontwerp ook fris.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM0ODQ=